موسسه قرآنی عترت نور

راهکارهای درمانی قرآن کریم

موسسه قرآنی عترت نور

راهکارهای درمانی قرآن کریم

راهکارهای درمانی سوره اعراف

تعداد آیات: 206


مکی یا مدنی: مکی


نام های دیگر سوره: المص

 

فضائل سوره اعراف


عن النبی صلی الله علیه واله وسلم قال: من قرأ سورة الاعراف جعل الله بینه و بین ابلیس سترا و کان آدم له شفیعا یوم القیامة...


مستدرک الوسائل ج4 ص339


از رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم روایت است که فرمود: کسی که سوره اعراف را بخواند خداوند در روز قیامت بین و او شیطان مانعی قرار می دهد و همچنین رفیق حضرت آدم علیه السلام قرار می گیرد.


قال الصادق علیه السلام: «مَن قَرأ سورةَ الاعرافِ فی کلّ شَهرٍ کانَ یومَ القیامةِ مِنَ الذّینَ لاخوفٌ علیهم ولا هُم یَحزنونَ فَإن قَرَأها فی کُلِّ جُمعةٍ کانَ مِمّن لایُحاسَبُ یومَ القیامةِ أما انّ فیها محکماً فلا تَدعوا قراءَتها فانّها تَشهَدُ یومَ القیامةِ لِکُّلِ مَن قَرَأها.»


امام صادق علیه السلام فرمود: هر کس سوره مبارکه اعراف را در هر ماه بخواند در روز قیامت از کسانی خواهد بود که برای آنها خوفی نیست و غمگین نمی شوند و چنانچه در هر جمعه قرائت کند از کسانی خواهد بود که در روز قیامت در مقام حساب حاضر نمی شود . آگاه باشید در آن سوره آیات محکمی وجود دارد. پس قرائت آن را ترک نکنید زیرا آن در روز قیامت به نفع قرائت کننده آن شهادت می دهد.


متن و ترجمه البرهان فی التفسیر القران ج5 ص154


عن ابی عبدالله علیه السلام قال: من قرأ سورة الاعراف فی کل شهر کان یوم القیامة من الذین لا خوف علیهم و لا هم یحزنون فان قرأها فی کل جمعة کان ممّن لا یحاسب یوم القیامة .


ثم قال ابوعبدالله علیه السلام: اما انّ فیها آیة محکمة فلا تدعوا قراءتها و تلاوتها و القیام بها فانها تشهد یوم القیامة لمن قرأها عند ربه.


از امام صادق علیه السلام روایت است که فرمود: هر کس این سوره را در هر ماه بخواند در قیامت از کسانی باشد که ترس و اندوهی برایشان نیست و هر کس آن را در هر جمعه بخواند در قیامت از کسانی باشد که مورد محاسبه واقع نمی شوند.


سپس امام صادق علیه السلام فرمود: در این سوره آیه ای محکم وجود دارد . تلاوت این سوره را رها نکنید که این آیه نزد خداوند در روز قیامت برای کسی که آن را قرائت کند گواهی می دهد.


متن و ترجمه البرهان فی التفسیر القران ج5 ص154


آثار و برکات سوره اعراف


1) در امان ماندن از شر دشمن و حیوان درنده


روی عن النبی صلی الله علیه وآله وسلم انه قال: ... من کتبها بماء ورد و زعفران و عقلها علیه لم بقر به سبع ولا عدو ما دامت علیه باذن الله تعالی.


متن و ترجمه البرهان فی التفسیر القران ج5 ص154


هر کس این سوره را با گلاب و زعفران بنویسد و به همراه داشته باشد، تا وقتی که این نوشته با اوست به اذن خداوند هیچ درنده و دشمنی به او نزدیک نمی شود.


2) زیاد شدن روزی


وَلَقَدْ مَکَّنَّاکُمْ فِی الأَرْضِ وَجَعَلْنَا لَکُمْ فِیهَا مَعَایِشَ قَلِیلًا مَّا تَشْکُرُونَ ﴿۱۰﴾


هر کس با ایمان این آیه را با نیت خالص و توجه به خدا و معنی آن، در روز جمعه بعد از آن که مردم از نماز جمعه فارغ شوند بنویسد  و در منزل خود یا دکان خود بیاویزد روزی بر وی فراخ گردد و برکت و خیر بسیار در مال و ثروت و کاسبیش ایجاد شود و در تجارت سود بسیار بیند.


خواص آیات قران کریم ص 61


3) جهت کم شدن خواب و بیدار ماندن در شب


إِنَّ رَبَّکُمُ اللّهُ الَّذِی خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ فِی سِتَّةِ أَیَّامٍ ثُمَّ اسْتَوَى عَلَى الْعَرْشِ یُغْشِی اللَّیْلَ النَّهَارَ یَطْلُبُهُ حَثِیثًا وَالشَّمْسَ وَالْقَمَرَ وَالنُّجُومَ مُسَخَّرَاتٍ بِأَمْرِهِ أَلاَ لَهُ الْخَلْقُ وَالأَمْرُ تَبَارَکَ اللّهُ رَبُّ الْعَالَمِینَ ﴿۵۴﴾ ادْعُواْ رَبَّکُمْ تَضَرُّعًا وَخُفْیَةً إِنَّهُ لاَ یُحِبُّ الْمُعْتَدِینَ ﴿۵۵﴾ وَلاَ تُفْسِدُواْ فِی الأَرْضِ بَعْدَ إِصْلاَحِهَا وَادْعُوهُ خَوْفًا وَطَمَعًا إِنَّ رَحْمَتَ اللّهِ قَرِیبٌ مِّنَ الْمُحْسِنِینَ ﴿۵۶﴾


هر کس با ایمان در وقتی که به جامه خواب رود آیات فوق را با نیت خالص  و توجه به خدا  و معنی ان بخواند و از خداوند متعال  بخواهد که خواب او کمتر شود مطلوب او حاصل شود و بر قیام عبادت شب قادر گردد.


خواص آیات قران کریم ص 62



 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.